środa, 21 września 2011

Najważniejsze wnioski "Polski internetowej"



  • Blisko 60% polskich gospodarstw domowych i niemal wszyscy przedsiębiorcy posiadają dostęp do internetu. 
  • Polscy internauci spędzają w sieci 14,5 godziny, czyli o 0,5 godziny więcej niż przed telewizorem.
  • Już dziś polska gospodarka internetowa jest warta 35,7 mld zł. Stanowi to 2,7% Produktu Krajowego Brutto Polski.
  • Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat. Co roku będzie ona rosła w tempie 14%, czyli dwukrotnie szybciej niż PKB. W 2015 r. osiągnie wartość 76.6 mln zł, czyli 4.1% PKB (szacunek optymistyczny: 92 mld zł, czyli 4,9% PKB). Wydatki konsumentów będą najważniejszym czynnikiem wzrostu gospodarki internetowej w Polsce.
  • Polscy przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z reklamy w internecie (ok. 13% wydatków reklamowych ogółem), jednak rzadko sięgają po zaawansowane narzędzia internetowe zwiększające produktywność, co plasuje Polskę w końcówce państw europejskich (26 miejsce wg danych Eurostat z 2010 r.).


Wnioski pochodzą z raportu „Polska internetowa” przygotowanego przez The Boston Consulting Group na zlecenie Google Polska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz