Obecny etap rozwoju światowej gospodarki uczynił z wiedzy dominujący, często najważniejszy zasób posiadany przez firmę. O atutach rynkowych, przewagach danego produktu i usługi nad konkurencyjną ofertą coraz częściej decyduje jakość wiedzy wykorzystanej do ich opracowania, wytworzenia, promocji, sprzedaży. Klasyczne zasoby (kapitałowe, techniczno-technologiczne, materialne) są ciągle istotne, ale coraz rzadziej stanowią obszary, w których można szukać szans na szybki rozwój przedsiębiorstwa.
Rolę strategicznego zasobu niemal każdej organizacji przejęła wiedza. To właśnie ona jest dziś filarem nowoczesnego biznesu, bez niej pozostałe zasoby (kapitał, maszyny i urządzenia, ziemia, praca) pozostają ukryte, niewykorzystane, nie wyzyskane; są potencjalne, a nie realne. Wiedza ta dzieli się na kilkadziesiąt obszarów. Jednym z nich jest obszar ogólnie określany mianem kapitału intelektualnego. Wiedza z tego zakresu, umiejętnie stosowana i aktualizowana, stanowi w przypadku organizacji ważny element uzyskiwania przewagi konkurencyjnej, budowania strategii, osiągania sukcesu.
Pełna treść interesującego artykuły do przeczytania na Portalu Innowacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz