środa, 30 listopada 2011

Polska strategia gospodarcza wobec Chin


THINKTANK rozbudowuje swoją już bogatą kolekcję raportów. Tym razem Zespół pod przewodnictwem Pawła Rabieja przygotował materiał na temat globalnej roli Chin oraz szans Polski w rozwinięciu współpracy.


Redakcja THINKTANK przedstawiła dwie rekomendacje na których powinna opierać się Polska przy współpracy z Chinami: "spójny przekaz polityczno-dyplomatyczny oraz pragmatyczne, skoordynowane działania firm, samorządów oraz instytucji akademickich:

Pierwszy filar: stworzenie przez polską administrację spójnej długoterminowej strategii  określającej ramy i modele chińskich inwestycji w Polsce, a także wypracowanie narzędzi wsparcia dla firm mających w Chinach największe szanse („porcelanowi czempioni”) i wchodzących w nowe nisze (dobra luksusowe, produkty niskoemisyjne, usługi dla starszych) oraz działań informacyjno-promocyjnych, budujących w Chinach skojarzenia z Polską poprzez jasny przekaz, wybrane produkty i marki.

Drugi filar: zmiana opinii polskich przedsiębiorców, samorządowców i naukowców o Chinach. Chiny to bowiem nie miejsce taniej siły roboczej i kiepskich jakościowo produktów, lecz rosnący rynek konsumpcyjny oraz aktywny inwestor zagraniczny".

Dodatkowo w raporcie możemy znaleźć trzy analizy: 
I - Co determinuje strategię Chin
II - Nowa strategia rozwoju Chin
III - Polskie szanse w relacjach z Chinami

Zapraszam do lektury - RAPORT.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz