poniedziałek, 30 maja 2011

Innowacyjna marka to ta na której się najwięcej zarabia .... jak to jest w Polsce

Według ostatnich wyliczeń 153 mld USD warta jest marka, która wywołuje silne emocje a może nawet rozpala zmysły - oczywiście chodzi o Apple.  



Coca-cola, która do tej pory górowała w rankingach popularność marek jest warta około dwa razy mniej.



Dlaczego poruszyłem temat marek i ich cen ... a dlatego, że ostatnio dużo mówi się w polskich mediach o zarabianiu na markach/nazwach stadionów. Interesujący a zarazem warty analizy jest przykład generowania zysków z nazwy obiektów sportowych w Warszawie. Nowy stadion Legii kosztował warszawski samorząd ok 465 mln PLN. Celem urzędników nie był zwrot z inwestycji i m.in. nie zastrzegli w umowie z ITI prawa do nazwy. Firma Mariusza Waltera do stołecznej kasy płaci rocznie za wynajęcie stadionu ok 3,7 mln PLN, od pewnego czasu prowadzi rozmowy z Pepsi w celu wydzierżawienia nazwy stadionu przy Łazienkowskiej. Z niepotwierdzonych informacji można dowiedzieć się ze chodzi o kwotę ok. 6 mln PLN ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz